Hogy néz ki egy Ház?
A Ház foglalkozások a játék világán kívül történő, kis csapatépítő, kreatív programok. Minden Ház két vezetővel rendelkezik - az egyik a házvezető tanár, aki a keretmesében alakítja a Ház fejét, a másik pedig a prefektus. A házvezető tanár felel valójában értetek, táborozókért, ő lesz a csapatvezető, a fő animátor, és munkáját a prefektus segíti majd. A Házakba a táborozók életkorban vegyesen kerülnek be, a beosztást a szervezők végzik még a tábor megkezdése előtt - de hogy melyik Házba kerültél, azt csak a helyszínen tudod meg, mikor a Teszlek Süveg a fejedre kerül! A beosztásnál figyelembe fogjuk venni az életkort, a csapatok fiú-lány arányát, hogy melyik házat kedveled jobban, hogy minél vegyesebb, és egymáshoz hasonló társaságokat tudjunk összegyúrni.
Mit fogunk csinálni?
A Ház lesz a táborban az első számú közösséged, de bőven lesz lehetőséged megismerni más házak tanulóit is. Fogunk ismerkedni, sokat játszani, közösen saját pálcát készíteni, kis előadásokat, performanszokat összerakni a többieknek, no és persze átbeszélni a keretmese eseményeit, és alakulását. A Kviddics Kupán is Házak szerint fogtok részt venni, ahogy a Házak közti pontversenyben is. Pontokat lehet szerezni kisebb feladatok, munkák teljesítésével, jó jegyekkel, órai aktivitással, kviddics győzelemmel, és a tábori játékokon való részt vétellel.
|
GRIFFENDÉL
A Griffendél házat Griffendél Gordik alapította Voldemort felemelkedése előtt mintegy ezer évvel. A Griffendél klubhelyisége az iskola egyik tornyában van, bejáratát a Kövér Dáma portréja rejti maga mögött. Címerállata az oroszlán, színei a skarlátvörös és az arany. Harry Potter és barátainak tettei után a Ház jelentős hírnévre és dicsőségre tett szert. A Griffendélbe hagyomány szerint a bátor, elszánt, lovagias diákok kerülnek.
"Ha vakmerő vagy s hősi lelkű Házad Griffendél Oda csak az kerül, ki Semmitől se fél.”
|
|
HOLLÓHÁT
A Hollóhát alapítója a legendás eszű boszorkány, Hollóháti Hedvig, akinek diadémját Voldemort később horcruxként használta. A Hollóhát klubhelyisége, akárcsak a Griffendélé, egy magas toronyban van, bejárata egy kilincs nélküli ajtó. Ha valaki be akar lépni, egy sas dugja elő a fejét, és egy találós kérdést tesz fel az érkezőnek. Címerállata a sas, színei a kék és a bronz (a filmekben kék és ezüst). A Hollóhátban a legnagyobb erény a bölcsesség, az éles elme, és a műveltség.
"A bölcs öreg Hollóhátban Éles elmék várnak Kiknek a tanulás kaland Oda azok járnak.”
|
|
HUGRABUG
A Hugrabug házat Hugrabug Helga alapította a X. század végén. A Hugrabug klubhelyiségébe a konyhát rejtő folyosóról nyílik a bejárat, a belépéshez egy hordófedelet kell megkopogtatni "Hugrabug Helga" ritmusára. Ha valaki eltéveszti a ritmust, vagy nem a Ház tagja, egy védőbűbáj ecettel fröcsköli le a betolakodót. Címerállata a borz, színei a sárga és a fekete. A Hugrabugba kerülnek mindazok, akik hűségesek, becsületesek, sportszerűek és szorgalmasak. A Házon belül igen családias a légkör, a hugrabugosok nem szeretik a konfliktust és a versenyzést, inkább az együttműködés és a barátság pártján állnak.
"A Hugrabugnak nyájas népe Békés, igazságos Oda mész, ha türelmes vagy S jámbor – ez világos.”
|
|
MARDEKÁR
A Mardekár házat Mardekár Malazár aranyvérű varázsló alapította, aki kezdetben Griffendél Godrik jó barátja volt. Később azonban elidegenedett a többi alapítótól, mert egyre több kikötést tett az iskolával szemben. A Ház tagjai között kevesebb a mugli születésű tanuló, mint a többi házban. A Mardekár klubhelyisége a pincéből nyílik, és a kastély tava alatt helyezkedik el. A helyiséget egy falba rejtett kőajtó védi. Címerállata a kígyó, színei a zöld és az ezüst. A Mardekárba a ravasz, ambíciózus, magabiztos diákok kerülnek, a Ház nagyra értékeli a tehetséget és a talpraesettséget.
"Hogyha agyafúrt s ravasz vagy Ne tekints másra: A Mardekár való neked Ott lelhetsz sok társra.”
|